Ana sayfa Genel TRT’den ‘Kudüs krizi’ açıklaması yayınlandı

TRT’den ‘Kudüs krizi’ açıklaması yayınlandı

36
0
PAYLAŞ

TRT kanalında ekranlara gelen ‘Rüzgar Gala’ isimli programda Kudüs’ün İsrail’in başkent olarak kabul edildiği iddia edildi. TRT’den konuyla alakalı olarak ‘iddia asılsız’ açıklaması yapıldı.

Gazetede yer alan haberde şöyle denildi: “TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rüzgar Gülü adlı yarışma programının TRT1’de yayınlandığı zamanlarda ‘Başkentler’ başlıklı bölümde yarışmacı çocuğa sorulan sorular arasında yer alan ‘Kudüs’ sorusunun cevabı ‘İsrail’ olarak doğru cevap kabul ediliyor. Devlet kanalı olan TRT’de yayınlanan bu skandal program, Kudüs gündemi oluşunca sosyal medyaya düştü. Sosyal medya kullanıcıları TRT’deki programa büyük tepki gösterdi.”

TRT’DEN AÇIKLAMA

TRT konuyla ilgili açıklama yaptı. Açıklamada şöyle denildi: “Son günlerde artan ve bilinçli olarak tasarlandığını düşündüğümüz asılsız iddialarla Türkiye’nin ekranı TRT’ye zarar verme çabaları ve artan ‘Kudüs’ hassasiyeti üzerine bu açıklamanın yapılması zaruri hale gelmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nin Kudüs’ü İsrail’in başkenti ilan etmesi, başta Türkiye olmak üzere birçok ülkede büyük tepkiyle karşılanmıştır.TRT ‘Kudüs’ konusunda; Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet politikası doğrultusunda ve Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın görüşlerini merkeze alan bir yayın yapmaktadır. Bu çerçevede, TRT kanallarında yer alan siyaset, iç-dış politika ve haberprogramlarında bu konu detaylı olarak işlenmiş, Türkiye’nin eleştirileri dile getirilmiş ve tepkiler ekranlara taşınmıştır.”

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here